Log In
Following the recent successful exhibition «Intake» presented at the Hellenic American Union in Athens, Elika gallery presents the new solo exhibition of the Greek visual artist Theodoros Zafeiropoulos entitled «Log In». The current exhibition is a development and a critical position in relation to the previous one. The new exhibition essentially follows the same artistic rationale. Zafiropoulos’ main methods consist in re-approaching art through the factor of failure, as this can be found in modern technological and scientific design. Essentially, every scientific experiment is a series of setbacks, before it finally reaches the correct result, which may well be reversed at any time with new discoveries or experiments. However, this process also functions as the primary method of every artistic act, an argumentative, playful questioning of the world, open to possibility and the unexpected. In this way, a series of works is born based on the artist’s primary idea, his first ‘experiment’, through the gradual transformation of materials and their circular reorganization. The true poetic and philosophical dimension of bricolage has been used as a basis in his personal creative process. Following an invitation to participate in Skowhegan, an intensive international summer residency for emerging artists founded in 1946 at the state of Maine in the U.S, the artist developed a series of new projects mainly focusing on specific features of the landscape (coasts, lakes and the mountainous and densely wooded inland) as well as the social environment (local and international artistic community). All projects are merely stages of a never-ending artistic experimentation. The works presented serve as structures around an artificial, contrived “accuracy” and at the same time constitute highly poetic images of a practically metaphysical character. The artist invites the viewer to reflect upon the contemporary lack of context (both literal and figurative) as well as natural attrition and ecological thinking in the midst of the current technocratic ideology as well as on the ‘failures’ and weaknesses of sociability. Zafeiropoulos’ exhibition at Elika Gallery is composed of laser carved Images on poplar wood, digital UV printing, videos and a floor-standing sculpture.
Curator – text: S. Bahtsetzis
Μετά από την πρόσφατη επιτυχή έκθεση «Intake» στην Ελληνοαμερικανική Ένωση ο Θοδωρής Ζαφειρόπουλος παρουσιάζει τη νέα ατομική του έκθεση «Log In» που αποτελεί μετεξέλιξη αλλά και κριτική τοποθέτηση σε σχέση με την προηγούμενη. Η νέα έκθεση ακολουθεί κατά βάση την ίδια καλλιτεχνική λογική. Η βασική μέθοδος του Ζαφειρόπουλου είναι να αναστοχάζεται εικαστικά σε σχέση με τον παράγοντα της αστοχίας, έτσι όπως αυτός απαντάται στον σύγχρονο τεχνολογικό και επιστημονικό σχεδιασμό. Κάθε επιστημονικό πείραμα είναι κατά βάση μια σειρά από αποτυχίες, έως τελικά να φτάσει στο ορθό αποτέλεσμα, που μπορεί βέβαια να ανατραπεί ανά πάσα στιγμή με νέες ανακαλύψεις ή νέα πειράματα. Αυτή η διαδικασία αποτελεί όμως και την πρωταρχική μέθοδο κάθε εικαστικής πράξης, μια διαλεκτικού τύπου, παιγνιώδη διερώτηση για τον κόσμο, ανοιχτή προς το ενδεχομενικό και το απρόοπτο. Κατ’ αυτό τον τρόπο από μια πρώτη ιδέα του καλλιτέχνη, ένα πρώτο «πείραμα» προκύπτουν σύνολα έργα που δημιουργούνται με βάση μεθόδους βαθμιαίας μεταμόρφωσης υλικών και κυκλικής αναδιοργάνωσης τους. Λαμβάνεται υπ’ όψιν η κατά κυριολεξία ποιητική και φιλοσοφικήδιάσταση της πολυτεχνίας (bricolage) στη δημιουργική διαδικασία. Έπειτα από πρόσκληση για συμμετοχή στο Skowhegan, ένα εντατικό διεθνές καλοκαιρινό πρόγραμμα φιλοξενίας για ανερχόμενους εικαστικούς καλλιτέχνες που ιδρύθηκε το 1946 στην πολιτεία του Maine στις Η.Π.Α., ο καλλιτέχνης ανέπτυξε μια σειρά από νέα έργα εστιάζοντας στις ιδιαιτερότητες του φυσικού τοπίου (ακτές, λίμνες καθώς και την ορεοβριθή και εξαιρετικά δασώδη ενδοχώρα) και του κοινωνικού περιβάλλοντος του (την επί τόπου, διεθνή, καλλιτεχνική κοινότητα). Όλα τα έργα αποτελούν στάδια αυτού του ατέρμονου εικαστικού πειραματισμού και στη συγκεκριμένη έκθεση λειτουργούν ως κατασκευές γύρω από μια πλασματική, σκηνοθετημένη κατάσταση «ευστοχίας». Συνιστούν ταυτόχρονα άκρως ποιητικές εικόνες, σχεδόν μεταφυσικού χαρακτήρα, που προσκαλούν τον θεατή να αναλογιστεί περί της τη σύγχρονης έλλειψης υπόβαθρου (τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά), τη φυσική φθορά, την οικολογική σκέψη εν μέσω της υφιστάμενης τεχνοκρατικής ιδεολογίας, καθώς και τις «αστοχίες» και αδυναμίες της κοινωνικότητας. Η έκθεση του Θοδωρή Ζαφειρόπουλου στη Γκαλερί «Elika» απαρτίζεται από φωτογραφίες σκαμμένες με λέιζερ σε ξύλο σημύδας, ψηφιακές UV εκτυπώσεις, βίντεο και ένα επιδαπέδιο γλυπτό.
Επιμέλεια – Κείμενα : Σ. Μπαχτσετζής.