Mission Fertilised
Audiovisual installation, fertilizer, paper postal envelopes, audio document
HD video, 16:9, stereo sound
Dimensions variable
Duration: 12:15 min
Primarolia Festival
Curated by Nansy Charitonidou
2020
The work entitled Mission Fertilised is comprised of heterogeneous events. Different fertilizer colour textures, used primarily for the soil fertilization of the vineyards where currants are cultivated, are spread out to form a painted stain on the floor. The chemical smell percolating from the tiny granules is released in the exhibition space. Seen on the video projection, the sea of the port of Aigio is filled with postal envelopes, which used to be produced in the now abandoned local Paper Mill. At the café of the square in the village Mirovrisi, the local currant farmers, Mr Fotis and Mr Christos, describe enthusiastically how the “outer space” ingredients of the concoctions the agriculturists recommend catalyze the improvement of the yield and the handling of the plant disease. At the end of the conversation, however, their anxiety about the future of this excellent quality product is evident. Eutopia gradually dries out the inclined sun-driers. Dystopia is amassed in the empty stone warehouses, which stand uncomplainingly on the sea front. The entropy of the tertiary sector of the production process keeps alive the utopia of the voyage.
Special thanks
The architect Yiorgos Rimenidis, for his company during making process as well as the local currant farmers Fotis Tsoubos and Christos Tsoubos for their discussion as part of the sound recording/interview. Many thanks to C. Moschos (musician) for the sound editing of the artwork.
Γόνιμη Αποστολή
Οπτικοακουστική εγκατάσταση
Λιπάσματα, Χάρτινοι ταχυδρομικοί φάκελοι,
HD video projection, ηχητικό ντοκουμέντο
Διάρκεια: 12.15 min
Διαστάσεις μεταβλητές
Το έργο με τίτλο Γόνιμη Αποστολή συγκροτείται από ετερογενή συμβάντα. Διαφορετικές χρωματικές υφές γεωργικών λιπασμάτων, που χρησιμοποιούνται κυρίως για την εδαφική γονιμοποίηση των χωραφιών καλλιέργειας σταφίδας, απλώνονται και σχηματίζουν μια επιδαπέδια ζωγραφική κηλίδα. Η οσμή των χημικών συστατικών από τα μικροσκοπικά μπαλάκια ξεχύνεται στον εκθεσιακό χώρο. Στο video projection, η θάλασσα στο λιμάνι του Αιγίου γεμίζει από ταχυδρομικούς φακέλους που κάποτε παράγονταν στην εγκαταλελειμμένη τοπική χαρτοποιία. Το Λιμεναρχείο σπεύδει για αυτοψία μετά από καταγγελία. Στο καφενείο της πλατείας του χωριού Μυροβρύση οι ντόπιοι στάφιδοπαραγωγοί Κος Φώτης και Κος Χρηστος περιγράφουν με ενθουσιασμό πως τα διαστημικά συστατικά των σκευασμάτων που τους προτείνουν οι Γεωπόνοι επιδρούν καταλυτικά στην βελτίωση της παραγωγής και στην αντιμετώπιση των ασθενειών. Στο τέλος όμως της συζήτησης η αγωνία για το μέλλον αυτού του εξαιρετικά ποιοτικού προϊόντος είναι εμφανής. Η ευτοπία στεγνώνει σιγά σιγά στις επικλινείς λιάστρες. Η δυστοπία συσσωρεύεται στις άδειες πέτρινες αποθήκες που καρτερικά στέκουν στο παραθαλάσσιο μέτωπο. Η εντροπία του τριτογενή τομέα της παραγωγικής διαδικασίας διατηρεί ζωντανή την ουτοπία του ταξιδιού.
Θερμές ευχαριστίες:
Στον αρχιτέκτονα Γ. Ρυμενίδη για την συντροφικότητα του στην διάρκεια παραγωγής του έργου.
Στους σταφιδοπαραγωγούς Φώτη και Χρήστο για τις απόψεις τους που ακούγονται στην ηχητική συνέντευξη
Στον Μουσικό Κ. Μόσχο για την επεξεργασία του ηχητικού αρχείου.